Road Bike, Cycling Forums banner
21 - 40 of 40 Posts
OK, ik luister, willen jullie dat ik jullie vertel of het vandaag of morgen gaat regenen? ... je hoeft het alleen maar te vragen. ... netjes.
Bier....het is niet meer alleen voor het ontbijt. 🙄

Toen "toekomstige radar" een ding begon te worden op mijn favoriete weer-app, was het een functie waarvoor betaald moest worden. Ik heb een proefperiode gedaan om het uit te proberen en de proefperiode vroegtijdig geannuleerd. Als ze geen voorspelling een paar uur van tevoren nauwkeurig kunnen maken, hoe kunnen ze dan verwachten een nauwkeurige toekomstige radar kaart te hebben? Helaas sijpelde het door naar niet-betaalde accounts en heb ik de app een tijdje verwijderd. Het is triest hoe ik elke andere weer-app die ik kon vinden heb geprobeerd en toch weer terugkwam bij de weer-app. Gelukkig is de toekomstige radar nu standaard uitgeschakeld.
Tot voor kort vond ik de traditionele 1-2 uur durende radarloop nuttig. Zien waar een storm zich bevindt en welke kant hij opgaat, geeft me een goed idee van wat ik kan verwachten. Behalve dat het nu lijkt alsof ze de gevoeligheid opvoeren of verlagen om aan te passen wat ze proberen te bereiken, waardoor de radar praktisch nutteloos wordt.
Ik ben net naar buiten gegaan. De zon komt op en er zijn nauwelijks wolken, dus daar baseer ik mijn intenties op om van de bandenwinkel terug naar mijn werk te rijden.
Een tijdje geleden zijn er een paar jongens een draad begonnen over de beste weer-apps en -sites om het weer te checken. De radar van de Weather Channel-site is behoorlijk buggy geweest op zowel mijn mobiele als desktop-apparaten, tot het punt dat het onbruikbaar is geworden. Dit lijkt een back-end codeerprobleem te zijn. Ik gebruik TWC, Weather Underground en Apple weer. Het is misschien een goed idee om een nieuwe draad over dit onderwerp te starten, aangezien we allemaal behoorlijk afhankelijk zijn van het krijgen van goede/nauwkeurige weersvoorspellingen.

Een paar jongens zijn een tijdje geleden een draad begonnen over de beste weer-apps en -sites om het weer te controleren. De radar van de Weather Channel-site is behoorlijk onbetrouwbaar geweest op zowel mijn mobiele als desktopapparaten, tot het punt dat het onbruikbaar is geworden. Dit lijkt een back-end codeerprobleem te zijn. Ik gebruik TWC, Weather Underground en Apple weer. Het is misschien een goed idee om een nieuwe draad over dit onderwerp te starten, aangezien we allemaal behoorlijk afhankelijk zijn van het krijgen van goede/nauwkeurige weersvoorspellingen.
Ik heb altijd gezegd dat er twee banen zijn waar je meer dan de helft van de tijd fout kunt zitten en toch je baan kunt behouden.

1) Meteoroloog
2) Aandelenanalist

Maar serieus, weerradar is nuttig, zelfs als het in sommige opzichten gebrekkig is. Het toont alleen verstoringen in de bovenste atmosfeer. Als de lucht zo verzadigd is dat er constante mist en motregen is, zal de radar dit niet per se laten zien. Aan de andere kant, als de relatieve vochtigheid erg laag is op grondniveau, kan neerslag daadwerkelijk verdampen voordat het helemaal het aardoppervlak bereikt.

Er is ook het probleem dat weersfronten van richting kunnen veranderen zonder kennisgeving. En het is erg moeilijk om deze veranderingen te voorspellen. Onlangs waren er zware onweersbuienwaarschuwingen waar ik woon, maar die zware stormen verschoven naar het zuiden en hier viel niets. Sneeuwstormen zijn hier een uitstekend voorbeeld van. En vaak zijn er computermodellen die elkaar tegenspreken. Er is een zeer goede reden voor de percentages neerslagkans. Alles behalve 0% of 100% zijn ze niet absoluut zeker van. De meeste mooie weer dagen hebben ongeveer 10% POP. Ik annuleer over het algemeen clubfietstochten als de POP 40% of meer is.

• Like
Reactions: Xydadx3
Ik heb altijd gezegd dat er twee banen zijn waarbij je vaker dan de helft van de tijd fout kunt zitten en toch je baan kunt behouden.

1) Meteoroloog
2) Aandelenanalist

Maar serieus, radar is nuttig, zelfs als het op sommige manieren gebrekkig is. Het toont alleen verstoringen in de bovenste atmosfeer. Als de lucht zo verzadigd is dat er constante mist en motregen is, zal radar dit niet per se laten zien. Aan de andere kant, als de relatieve vochtigheid op grondniveau erg laag is, kan neerslag daadwerkelijk verdampen voordat het helemaal het aardoppervlak bereikt.

Er is ook het probleem dat weersfronten van richting kunnen veranderen zonder waarschuwing. En het is erg moeilijk om deze veranderingen te voorspellen. Onlangs waren er zware onweersbuienwaarschuwingen waar ik woon, maar die zware stormen trokken naar het zuiden en hier viel niets. Sneeuwstormen zijn een uitstekend voorbeeld van dit probleem. En vaak zijn er computermodellen die elkaar tegenspreken. Er is een zeer goede reden voor de percentages van de kans op neerslag. Alles behalve 0% of 100% zijn ze niet absoluut zeker van. De meeste mooie dagen hebben ongeveer 10% kans op neerslag. Ik annuleer clubfietstochten over het algemeen als de kans op neerslag 40% of meer is.
Als ik ritten zou annuleren waar ik woon als de kans op neerslag >=40% is, zouden er in de zomermaanden maar heel weinig dagen zijn die "veilig" zouden zijn om te rijden. Als voorbeeld: onze huidige 10-daagse dagelijkse vooruitzichten tonen kansen op neerslag tussen 50-80% voor elke dag. Ik durf te wedden dat ik op elk van die dagen kan rijden zonder het risico om nat te worden. De kans op neerslag op dag niveau is hier bijna betekenisloos. We kunnen stormen krijgen op dagen dat de kans op neerslag = 0%. Soms krijgen we niets, zelfs als de kans op neerslag = 100% is. De meerderheid van de zomerdagen heeft een kans op neerslag >=40%, en onweersbuien kunnen snel uit het niets opduiken of ontstaan, meestal in de middag. De uurlijkse kans op neerslag voor de huidige dag kan nog gekker zijn. De realiteit is dat er van maart tot en met oktober zelden een dag is die ik aan regen hoef te verliezen, tenzij ik op zoek ben naar een excuus voor een rustdag. Rijden in de middag in de zomer kan elke dag riskant zijn. Ik stel ritten uit of annuleer ze als ik meer nodig heb dan een jas voor warmte. Ik stel veel meer ritten uit of annuleer ze tussen november en februari als ik meer nodig heb dan een jas voor warmte - het heeft geen zin om in de kou te rijden, want als ik een paar uur of tot de volgende dag wacht, kan ik bij mooiere temperaturen rijden. De bewegende radar is alles wat ik vertrouw om het risico om nat te worden tijdens een rit te bepalen. Ik begin niet aan een rit als ik denk dat ik nat ga worden en ik begin meestal niet aan een rit als de wegen nog steeds doorweekt zijn (en zeker niet in de winter), maar ik rijd door welk weer ik ook tegenkom als ik eenmaal aan de rit ben begonnen, of het nu regen, sneeuw, ijzel, hagel, bliksem, enz. is. Er is zelden een plek waar ik me kan terugtrekken om een storm uit te zitten als ik word betrapt. Het zijn de stormen die uit het niets ontstaan die me meestal vangen, en dat kunnen enkele van de ergste zijn. Ik ben al minstens een paar jaar niet meer in een storm op de fiets terechtgekomen. Ik heb niet zoveel geluk gehad op de motor, ondanks een vergelijkbare wens om niet op pad te gaan als ik denk dat ik nat zou kunnen worden.

Ik heb altijd gezegd dat er twee banen zijn waarbij je vaker dan de helft van de tijd fout kunt zitten en toch je baan kunt behouden.

1) Meteoroloog
2) Aandelenanalist
Het is niet nodig om onder de 50% te slaan. Waar ik opgroeide in het noordwesten van de Stille Oceaan, kon je beter dan 50% scoren door aan te nemen dat vandaag en daarna hetzelfde was als gisteren. Je zou alleen fout zitten als het weerfront veranderde. Als het daar boven dicht zit, kan het 2 weken of langer achter elkaar regenen. En op veel dagen is het een mix van zon, wolken en een risico op regen. In het zuidoosten waar ik tegenwoordig woon, zou je meestal gelijk hebben door over het algemeen zonnig weer te voorspellen, en dat in de zomermaanden aan te passen naar zonnig met een risico op onweer. Geen meteorologie-diploma's, blonde verfbeurten, siliconenimplantaten of schaars geklede kleding vereist.

Het is niet nodig om <50% te slaan. Waar ik opgroeide in het noordwesten van de Stille Oceaan, kon je het beter doen dan 50% door aan te nemen dat vandaag en verder hetzelfde was als gisteren. Je zou alleen fout zitten als het weerfront veranderde. Als het daar bovenin zit, kan het 2 weken of langer achter elkaar regenen. En op veel dagen is het een mix van zon, wolken en een risico op regen. In het zuidoosten waar ik tegenwoordig woon, zou je meestal gelijk hebben door over het algemeen zonnig weer te voorspellen, en dat in de zomermaanden te wijzigen in zonnig met een risico op onweer. Geen meteorologiegraden, blonde sterfbanen, siliconenimplantaten of schaars gekleed vereist.
Ik geloof dat alle jongens die commentaar geven aan de oostkust zitten, waar het weer vochtig is. Het is de afgelopen jaren hels benauwd geweest in het noordoosten. Heetere lucht heeft de capaciteit om meer vocht te dragen en meer vocht betekent meer volatiliteit in het weer. Het is mogelijk dat dit de nauwkeurigheid van de voorspellingen voldoende zou kunnen beïnvloeden om waarneembaar te zijn, of we zouden gewoon meer afgestemd kunnen zijn op het weer als fietsers die veel meer gegevens tot onze beschikking hebben, zodat kleinere verschillen wellicht opvallender zijn.

"WTF, ik wilde gewoon weten of mijn derailleurkooi kort of lang was." – OkiRider, waarschijnlijk :)

In New England is er een oud gezegde: als je het weer niet leuk vindt, wacht dan gewoon 5 minuten.

Eerder de afgelopen paar honderd jaar.
De afgelopen twee tot drie lentes zijn, voor zover ik weet, vochtiger en regenachtiger geweest dan normaal, waar ik woon. De weersvoorspellingstechnologie is de afgelopen tijd enorm verbeterd, dus het is mogelijk dat we gewoon gewend zijn geraakt aan een hogere standaard van nauwkeurigheid die mogelijk niet in alle situaties houdbaar is.

Ik ben er vrij zeker van dat het weer aan de oostkust al veel langer dan een paar eeuwen klam is.

Ik heb het grootste deel van de afgelopen 2+ uur besteed aan het opzetten van een werkpicknick buiten, omdat er slechts 5% kans op regen is voor 14.00 uur. Ik heb zojuist een bladblazer gebruikt om plassen in de omgeving te verwijderen. Het is net gaan regenen. Fml

Ik ben er vrij zeker van dat het weer aan de oostkust al veel langer klam is dan een paar eeuwen.
Dit kan waar zijn. Wat ook waar is, is dat de nachttemperaturen niet zo laag zijn als vroeger. In het noordoosten zijn de gemiddelde nachttemperaturen sinds 1970 met ongeveer 6 graden gestegen, terwijl de gemiddelde dagtemperaturen minder dan 2 graden zijn veranderd.

Ik heb het grootste deel van de afgelopen 2+ uur besteed aan het voorbereiden van een werkpicknick buiten, omdat er slechts 5% kans op regen is voor 14.00 uur.
Ik heb zojuist een bladblazer gebruikt om plassen in de omgeving te verwijderen.

Het is net gaan regenen. Fml
Shit, dat is balen. TWC-voorspellingen in mijn omgeving zijn meestal niet zo enorm onnauwkeurig - alleen in zeldzame gevallen. Het is frustrerend geweest de afgelopen jaren om te proberen heldere weerramen te vinden om te rijden, tot het punt dat het een deuk in mijn totale kilometers heeft geslagen. Als er neerslag in de omgeving is, raadpleeg ik meestal een paar apps. Als de voorspellingen vergelijkbaar zijn, is het meestal vrij solide. Als ze verschillend zijn en snel veranderen, is het een dobbelsteenworp. Ik heb niet kunnen vaststellen of de ene service nauwkeuriger is. Ik vind Apple Weather en Weather Underground radar veel bruikbaarder.

Als ik in Californië ben, zijn er geen problemen. Ik bekijk de voorspelling en ik ben de deur uit.

Ik ben vlak naast de deur. Het is waar.

Slechts mijn persoonlijke observatie in een beperkte periode. In de lente schommelt de temperatuur hier regelmatig 30+ graden van nacht naar dag. Zomer en winter is het 20 graden of minder. Er is geen goede manier om je voor te bereiden op een verandering van 30+ graden!
Dat is hier ook zo. Typisch voor een continentaal klimaat versus een zeeklimaat waar je de oceaan in de buurt hebt om de temperaturen te matigen.

• Like
Reactions: Xydadx3
Ik ben vlak naast de deur. Het is waar.

Slechts mijn persoonlijke observatie in een beperkte periode. In de lente schommelt de temperatuur hier regelmatig 30+ graden van nacht naar dag. Zomer en winter is het 20 graden of minder. Er is geen goede manier om je voor te bereiden op een verandering van 30+ graden!
Image

Gezien en genoteerd op Weather Underground vanavond. Gelukkig is er geen windchill, maar ik denk erover om een trui aan te trekken.

21 - 40 of 40 Posts